Útkövető

Tartalom megjelenítő

Ügyféladatok aktualizálása

Személyes okmánya lejárt, vagy változtak rajta az adatok? Módosult a lakcíme, telefonszáma, e-mail címe? 
Kérjük, jelezze ezt számunkra, hogy továbbra is gördülékenyen tudjon bankolni.

Magyar hatóság által kiállított személyazonosító okmányok (személyi igazolvány, útlevél vagy kártya formátumú vezetői engedély) módosítására a személyes, bankfióki ügyintézésen kívül digitális megoldásokat is biztosítunk. Tájékoztatjuk, hogy a személyes okmányokban történt változást minden esetben kizárólag az okmány tulajdonosa jelentheti be
Amennyiben külföldi okmány vagy egyéb hivatalos dokumentum módosításával kapcsolatos ügyintézést szeretne elvégezni, azt bankfiókban személyesen tudja megtenni. 
Javasoljuk a gyorsabb ügyintézés érdekében az időpont foglalást.

Lenyíló - Ügyféladatok aktualizálás - Milyen esetekben gondoskodjak az adataim módosításáról?

Milyen esetekben gondoskodjak az adataim módosításáról?

Amennyiben a neve nem változott, úgy kérjük, hogy az új, érvényes okmányát az alábbi lehetőségek valamelyikén továbbítsa a Bank felé.

  1. myRaiffeisen portálon 
  2. e-mailben
  3. Videóbankon
  4. Bankfiókban
  5. Postán

Az okmány módosítás várható átfutási ideje 2 banki munkanap. Amennyiben sürgős az okmánymódosítása, kérjük azt személyesen bankfiókban vagy Videóbankon kezdeményezze.

Tájékoztatjuk, hogy a személyes okmányokban történt változást minden esetben kizárólag az okmány tulajdonosa jelentheti be. 
 

  • Ha Ön a számla tulajdonosa, akkor ezt legegyszerűbben Videóbankon, vagy személyesen bankfiókban tudja bejelenteni. 
  • Amennyiben Ön magánszemély számla felett meghatalmazott, úgy azt kizárólag személyesen bankfiókban teheti meg.  A várakozás elkerülése érdekében kérjük, foglaljon előre időpontot!
  • Amennyiben Ön vállalati számla felett meghatalmazott, ezt legegyszerűbben Videóbankon, vagy személyesen bankfiókban tudja bejelenteni. 

Az okmány módosítás várható átfutási ideje 2 banki munkanap. Amennyiben sürgős az okmánymódosítása, kérjük azt személyesen bankfiókban vagy Videóbankon kezdeményezze.

Tájékoztatjuk, hogy új neve esetén az aláírásképe is megváltozhat, ezért a legközelebbi bankfiókban tett látogatásakor kollégáink kérhetik újabb aláírásminta megadására.

Állandó lakcím csak lakcímkártya alapján módosítható.

  • Számlatulajdonosként: Videóbankon vagy személyesen bankfióban tudja bejelenteni. 
  • Magánszemély számla feletti meghatalmazottként: Személyesen bankfiókban jelentheti be. A várakozás elkerülése érdekében kérjük, foglaljon előre időpontot.
  • Vállalati számla feletti meghatalmazott esetén: Videóbankon vagy személyesen bankfióban tudja bejelenteni. 

A módosítás várható átfutási ideje 2 banki munkanap. Amennyiben sürgős a módosítás, kérjük azt személyesen bankfiókban kezdeményezze.

Tájékoztatjuk, hogy a személyes okmányokban történt változást minden esetben kizárólag az okmány tulajdonosa jelentheti be. 
 

Számlatulajdonosként: Videóbankon vagy személyesen bankfióban tudja bejelenteni.
Meghatalmazottként: Személyesen bankfiókban jelentheti be. A várakozás elkerülése érdekében kérjük foglaljon előre időpontot!

Amennyiben rendelkezik internetbank hozzáféréssel, azt DirektNeten az Ügyintézés, e-mail cím frissítése menüpontban, Videóbankon vagy személyesen bankfióban tudja megtenni. A várakozás elkerülése érdekében kérjük foglaljon előre időpontot!

Lenyíló - Ügyféladatok aktualizálás - Hol és hogyan módosíthatom az adataimat?

Hol és hogyan módosíthatom az adataimat?

  1. A portálra belépve a főoldalon válassza az ügyféladatok aktualizálása, elvégzem az adategyeztetést funkciót.
  2. Készítsen fényképet a személyazonosító okmány mindkét oldaláról, illetve szkennelje be azt. Figyeljen arra, hogy a kép éles, színes legyen.
  3. Töltse fel lefényképezett / beszkennelt okmányait.

Munkanapokon 8:00-20:00 között a linkekre kattintva szakértő videóbankár kollégánk segíti Önt. 

  1. Kérjük, készítse elő az okmányait az ügyintézéshez. 
  2. Válasszon az alábbi linkek közül.
    Lakossági Ügyfelek
    Kisvállalati Ügyfelek
  3. Adatai megadása után (név, telefonszám, e-mail cím stb.) a rendszer ellenőrzi a videóhívás technikai feltételeit, segít Önnek aktiválni a kamerát és a mikrofont az eszközén.
  4. Szabad ügyintézőnk fogadja videóhívását és kezeli kéréseit.

Tájékoztatjuk, hogy a személyes okmányokban történt változást minden esetben kizárólag az okmány tulajdonosa jelentheti be. Meghatalmazottként ezen a csatornán nem tudja bejelenteni az adatmódosításokat.

A videóhívás során kép és hangrögzítés történik.

Tippjeink a VideoBank használatához: 

  • Érdemes mobiltelefont használni, mert az okostelefonok kamerája jobb minőségű felvételeket készít, mint a laptop beépített kamerája.
  • Sérült és ideiglenes okmányokkal nem tudjuk kiszolgálni.
  • Ne frissítse az oldalt, miközben a VideoBankárunkra várakozik!

Szabad formátumú levél mellékletként.

  1. Készítsen fényképet a személyazonosító okmány mindkét oldaláról, vagy szkennelje be azt. Figyeljen arra, hogy a kép éles, színes legyen.
  2. Az okmánymásolatát pdf vagy általános képformátumban (pl.: jpeg, tif) mentse le.
  3. Küldje el maximum 10 MB csatolmányként az adategyeztetes@raiffeisen.hu címre.
  4. Az email tárgy mezőjébe írja be a saját nevét.

Tájékoztatjuk, hogy kizárólag a Bank nyilvántartásában rögzített e-mail címről fogadhatjuk be az okmánymásolatot. Az Ön által megadott e-mail címet a DirektNeten (Ügyintézés, E-mail cím frissítése menüpontban) tudja ellenőrizni, illetve módosítani.

Személyes okmányán kívül kérjük egyéb dokumentumot ne küldjön be, kivéve, ha eddig régi típusú személyi azonosító okmánnyal rendelkezett. Ez esetben kérjük, hogy másolja le a lakcímkártyájának lakcím adatokat tartalmazó oldalát is.

  1. Készítsen színes másolatot a személyazonosító okmány mindkét oldaláról. Figyeljen arra, hogy a kép éles, színes legyen.
  2. Adja fel postán az okmányról készített színes másolatot a Raiffeisen Bank Zrt. Budapest 1700 címre - A borítékra írja rá, hogy "Adategyeztetés".

Személyes okmányán kívül kérjük egyéb dokumentumot ne küldjön be, kivéve, ha eddig régi típusú személyi azonosító okmánnyal rendelkezett. Ez esetben kérjük, hogy másolja le a lakcímkártyájának lakcím adatokat tartalmazó oldalát is.

  1. Lakossági vagy kisvállalati ügyfeleinknek javasoljuk, hogy foglaljanak időpontot ide kattintva, míg nagyvállalati vagy Private Banking ügyfeleinket kérjük, hogy közvetlenül a banki kapcsolattartóval egyeztessenek időpontot az ügyintézéshez.

    Kérjük, hogy az ügyintézéshez mindenképpen vigye magával az alábbiakat:

  2. érvényes személyazonosító okmányát (személyi igazolvány, útlevél vagy kártya formátumú vezetői engedély),
  3. lakcímkártyáját
  4. valamint az adóazonosító jelét tartalmazó okmányát.

 

Ügyféladatok aktualizálása 2

Miért van szükség az adataim aktualizálására?

Lejárt érvényességű személyazonosító okmány esetén a jogszabályok* alapján a Bank a megbízások teljesítését megtagadhatja úgy, mint:

  • bankkártyás fizetési megbízásokat, vásárlásokat,
  • digitális csatornák használatát, 
  • valamint nem felelős a bejelentés elmulasztásából eredő károkért sem. 

A Bank korlátozza azon ügyfelei hozzáférését, akiknek az okmánya 31 napja lejárt.  Amennyiben a friss okmányát még nem mutatta be, akkor kérjük pótolja azt a fentebb ismertetett módokon.

*A pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény (Pmt. 6.§ (1) bekezdés g) pont) előírásai alapján bankunknak naprakész ügyféladatokkal kell rendelkeznie, ide értve az érvényes személyazonosító okmányok másolatát is.

Biztonságos adatcserével kapcsolatos tájékoztatás