Útkövető

Tartalom megjelenítő

QVIK FIZETÉSI MEGOLDÁSOK: QR KÓD, NFC JEL, DEEPLINK ALAPÚ AZONNALI ÁTUTALÁS

Az új, egységes adatbeviteli megoldás (EAM) használatával kezdeményezett azonnali átutalások különböző fizetési helyzetekben nyújtanak megoldást 2024. szeptember 1-jétől. Online és fizikai térben történő vásárlásoknál, fizetéseknél a Kedvezményezettől (pl. kereskedő, szolgáltató) kapott QR kód, NFC jel vagy deeplink (URL) felhasználásával indítható azonnali átutalás az ellenérték megfizetésére.

 

Hol és milyen fizetési helyzetekben használható az új szolgáltatás?

Amennyiben a Kedvezményezettnél (pl. kereskedő, szolgáltató) elérhető az EAM-ra épülő fizetési szolgáltatás, úgy a következő fizetési helyzetekben kerülhet kifizetésre az ellenérték QR kód, NFC jel vagy deeplink (URL) felhasználásával:

  • fizikai (kereskedőnél történő) és online vásárlás során
  • közszolgáltatási vagy kereskedelmi számla kifizetésekor
  • önkiszolgáló automatánál

Az egységes adatbeviteli megoldás (EAM) használatával kezdeményezett azonnali átutalásokra az Azonnali Fizetési Rendszer (AFR) feltételei vonatkoznak (maximum 20 millió forint értékhatárig, forint számlákat érintő tranzakciók esetén a megbízás néhány másodperc alatt teljesül, az év 365 napján bármikor használható). A fizetendő EAM lejárata a fizetési helyzettől függően lehet néhány perc (pl. bolti vásárlás) és több hónap is (pl. számlafizetés).

 

Hogyan fizethetek?

QR kód alapú fizetés: olvassa be a mobil készülék gyári kamerájával a QR kódot, kattintson a felugró üzenetre és ellenőrzés után hagyja jóvá az átutalási megbízást a banki mobilalkalmazásban. A jóváhagyást megelőzően a terhelendő számla, és fizetési helyzettől függően a közlemény és az összeg is módosítható. A QR kód beolvasására lehetőség van a banki mobilalkalmazásban elérhető QR beolvasás funkcióval is (amennyiben az adott bank mobilalkalmazásában elérhető a funkció). A myRaiffeisen mobilapplikáció QR-kód beolvasás funkcióját egy kattintással elérheti a widget-ek között vagy az applikáció ikonját hosszan lenyomva tartva megjelenő menüből.

NFC jel alapú fizetés: tartsa közel mobil készülékét az NFC jelet kibocsátó eszközhöz, kattintson a felugró üzenetre és ellenőrzés után hagyja jóvá az átutalási megbízást a banki mobilalkalmazásban. A jóváhagyást megelőzően a terhelendő számla, és fizetési helyzettől függően a közlemény és az összeg is módosítható.

Deeplink (URL) alapú fizetés: amennyiben a fizetési helyzet ugyanazon a mobil készüléken áll elő, amelyen a banki mobilalkalmazás is elérhető, úgy a Kedvezményezettől kapott deeplink-re kattintva is elindítható a tranzakció. Kattintson a deeplink-re és ellenőrzés után hagyja jóvá az átutalási megbízást. A jóváhagyást megelőzően a terhelendő számla, és fizetési helyzettől függően a közlemény és az összeg is módosítható.


Milyen díja van az EAM használatával kezdeményezett azonnali átutalásnak?

Fizető fél oldalon: természetes személy, illetve adószámmal rendelkező magányszemély esetén ezek a tranzakciók jelenleg díjmentesek.

Kedvezményezett oldalon: a hatályos Kondíciós Lista szerinti díjak érvényesek



Visszajelzés a fizetésről

Az EAM használatával kezdeményezett átutalási megbízásokról mind a Kedvezményezett, mind a Fizető fél visszajelzést kap. A Kedvezményezettnek az EAM-ot kibocsátó eszközre érkezik a visszajelzés, míg a Fizető fél az azonnali átutalásokkal megegyezően kap értesítést a sikeres és sikertelen tranzakciókról (pl. push üzenet).



Mi a teendő, ha egy tranzakcióval kapcsolatban probléma merül fel, amelyről a Fizető fél és a Kedvezményezett nem tud megállapodni?

A Fizető félnek a kifogáskezelésre vonatkozó igényét elsősorban az átutalás Kedvezményezettje felé kell jeleznie. Ha ez sikerrel jár, akkor visszautalás (refund) történik a Kedvezményezett irányából. 

Amennyiben a két fél között a reklamáció kezelése nem vezet eredményre, akkor a Fizető fél kifogáskezelési eljárást indíthat a pénzforgalmi szolgáltatójánál a tranzakció teljes, vagy részösszegének visszatérítésére vonatkozóan. Lehetőség van arra is, hogy a Kedvezményezett indítson kifogáskezelési eljárást, ebben az esetben a Kedvezményezettnek saját pénzforgalmi szolgáltatója felé kell jeleznie a kifogáskezelési igényt.

A részletes Kifogáskezelési eljárás ide kattintva érhető el.

 

A fizetéshez használt mobil készülékkel kapcsolatos technikai információk

Egy mobil készüléken akkor teljesíthető EAM használatával kezdeményezett azonnali átutalás, ha a készüléken egy (vagy több) aktív banki mobilalkalmazás elérhető. (Automatikus verzió frissítés hiányában kérjük, indítsa el a frissítést az aktuális verzióra.)

Több elérhető banki mobilalkalmazás esetén Android-os készüléken az alapértelmezettként beállított mobilalkalmazás kerül felajánlásra beolvasáskor. Amennyiben nincs alapértelmezett alkalmazás, úgy a beolvasáskor kell kiválasztani a használni kívánt banki mobilapplikációt. iOS-es készüléken a legutoljára frissített mobilapplikáció kerül felajánlásra beolvasáskor. Ha nem a felajánlott mobilalkalmazással szeretnénk fizetni, akkor lehetőség van a megfelelő mobilalkalmazásba belépve elindítani a QR-kód beolvasás funkciót (amennyiben az adott bank mobilalkalmazásában elérhető a funkció).

A myRaiffeisen mobilapplikáció QR-kód beolvasás funkcióját egy kattintással elérheti a widget-ek között vagy az applikáció ikonját hosszan lenyomva tartva megjelenő menüből.

Az EAM használatával kezdeményezett azonnali átutalás mellett a fizetési kérelem is része a qvik fizetési megoldásoknak. A fizetési kérelemről ITT olvashat bővebben.