Raiffeisen Electra - Gyakori kérdések és válaszok - Raiffeisen BANK
Útkövető
Menü megjelenítése
Tartalom megjelenítő
ELECTRA - GYAKORI KÉRDÉSEK, VÁLASZOK
Az Electra funkciói, igénylése
SMS-aláírás, VICA mobile token
Az Electra funkciói, igénylése
Mi a Raiffeisen Electra és miért érdemes használni?
A Raiffeisen Electra a Bank Elektronikus csatornáinak egyike, amely a Bank és Ügyfél között létrejött szerződés alapján az Ügyfél számára biztosít pénzforgalmi szolgáltatásokat, illetve dokumentum benyújtási, online jognyilatkozattételi lehetőséget.
Kinek ajánljuk a Raiffeisen Electra szolgáltatásokat?
Nagyvállalatoknak, kis- és középvállalkozásoknak valamint önkormányzatoknak,
- amelyek akár több száz megbízást indítanak naponta, és szeretnék a saját rendszereikben előállított nagy mennyiségű utalásaikat közvetlenül a banki rendszerbe eljuttatni, a lekérdezéseiket lebonyolítani.
- a banki információkérés mellett nagyobb darabszámú banki megbízást könnyen és gyorsan kívánnak beküldeni.
- amelyek hatékony internetbanki támogatást igényelnek pénzügyeik intézéséhez
Ki férhet hozzá az Electrán keresztül a számlámhoz?
Csak az a személy, akinek a számlatulajdonos az igénylő lapon meghatalmazást ad. Megtekintő, rendelkező, illetve aláíró jogokkal rendelkezhetnek a meghatalmazottak.
Mennyibe kerül az Electra használata?
A mindenkori árazásról az aktuális vállalati kondíciós listából tájékozódhat: Díjak és kondíciók - Raiffeisen BANK
Részletes információkért forduljon banki tanácsadójához.
Hogyan igényelhető a Electra szolgáltatás?
Amennyiben cége számlavezető bankja a Raiffeisen Bank, kérjük, forduljon banki kapcsolattartójához, tanácsadójához, aki megköti Önnel a szerződést.
Az igényléshez és a szerződéskötéshez az alábbi adatokat kell megadnia:
- Ügyfél (Cég) neve
- Székhely címe
- Adószáma
- Felhasználó(k) esetében: név, születési dátum, mobiltelefonszám
Beállítjuk a szolgáltatást, amelyhez a kezdeti bejelentkezési jelszót SMS-ben küldjük meg.
Aktiválás, bejelentkezés
Hogyan tudok bejelentkezni az Electrába?
A bejelentkezéshez szükséges felhasználói azonosítót és a választott hitelesítési eszköz adatait az Electra igénylő lapon találja. Háromféle hitelesítési eszköz közül választhat:
- ViCA mobiltoken
- Token
- SMS azonosítás
Kell aktiválnom az Electra szolgáltatás?
Az Electra Internetbank és az Electra Mobilbank szolgáltatásokhoz nem szükséges, kollégáink a szolgáltatás aktiválását az igénylés során elvégzik.
Jelszó, biztonság
Első belépéskor mindenképpen meg kell változtatnia jelszavát, amelyet a rendszer automatikusan felajánl.
Jelszó változtatás esetén a rendszer útmutatást ad az erős jelszó beállítására. Csak abban az esetben engedi a kiválasztott jelszót beállítani, ha az megfelel a biztonsági feltételeknek.
Hogy tudok jelszót változtatni?
Bejelentkezés után a Beállítások menüpont alatt találja a jelszó változtatás funkciót.
Jelszó változtatás esetén szükséges megadni a régi jelszót, majd az újat kétszer egymás után.
Milyen gyakran kell megváltoztatnom a jelszót?
A bejelentkezési jelszó 60 naponta lejár, a rendszer automatikusan figyelmezteti az új jelszó beállítására.
Elfelejtettem a jelszót. Mit tegyek?
Kérjük keresse fel Telefonos Ügyfélszolgálatunkat a +36-80-488-588 telefonszámon munkanapokon 8-17 óra között, vagy írjon e-mail a elba@raiffeisen.hu címre.
Többször rossz jelszót adtam meg, és nem tudok belépni a rendszerbe.
Kérjük keresse fel Telefonos Ügyfélszolgálatunkat a +36-80-488-588 telefonszámon munkanapokon 8-17 óra között, vagy írjon e-mail a elba@raiffeisen.hu címre.
Többször is próbáltam bejelentkezni, de a rendszer nem enged belépni, hibaüzenetet kapok. Mit tegyek?
Kérjük keresse fel Telefonos Ügyfélszolgálatunkat a +36-80-488-588 telefonszámon munkanapokon 8-17 óra között, vagy írjon e-mail a elba@raiffeisen.hu címre.
SMS-aláírás, VICA mobile token
Milyen telefonszámra kapom az SMS-jelszót?
Amennyiben Ön az SMS hitelesítési eszközt választotta az Electra hitelesítéshez és aláíráshoz, abban az esetben az Electra igénylőlapon az Ön által megadott telefonszámra érkezik az SMS jelszó.
Lehet-e egy SMS-sel több megbízást is aláírni?
Igen, abban az esetben, ha a felrögzített megbízásokat egyszerre kijelöljük aláírásra.
Mi az a VICA mobil-token?
Az Electra legkorszerűbb hitelesítési eszköze iOS és Android okostelefonra telepíthető mobilalkalmazás. Biztonságos, önálló kommunikációs csatornát biztosít a bank és az ügyfél között. Az alkalmazás egyszeri regisztrációját követően, az Electra a VICA alkalmazásnak küldi el az aláírandó tranzakciókat, melyeket a mobiltelefonján hagyhat jóvá.
Hogyan vehetem igénybe a VICA mobil-token alkalmazást?
Töltse le az ingyenes ViCA alkalmazást a Google Play-ről, vagy az App Store-ról, majd telepítse mobil készülékére.
A VICA applikáció beállításának részletes leírását a Raiffeisen Electra Internetbank Felhasználói kézikönyvben találja.
Tranzakciók
Honnan tudom meg, hogy megbízásom teljesítésre került-e?
Az elküldött megbízások menüpontban megjelenített megbízási csomagokat a bank fogadta a megbízások állapotáról információt küldünk. A banki státusz lekérdezése gombra kattintva a rendszer megjeleníti, hogy az adott megbízás teljesült e vagy sem.
Hol nézhetem meg a tranzakcióimat?
A banki információ menüpontban a bank által közzétett adatok közlemények (pl. a számlaegyenleg, számlatörténet, számlakivonat, az árfolyamok, a kamatok, egyéb listák stb.) tekinthetők meg.
Későbbi időpontra is megadhatok átutalási megbízást?
Igen, egy megbízás bevitelekor megadható, hogy azt mikor, melyik napon kell majd beküldeni a bankba és azt is, hogy az melyik napon teljesüljön.
Lehet-e külföldre utalni Electrán keresztül?
Igen, deviza és SEPA átutalásra is van lehetőség az Electrán keresztül.
Ha már másodszorra ugyanoda utalok, újból ki kell töltenem a teljes átutalási űrlapot?
Nem, az ismétlődő átutalásoknál, amelyekben a mezők nagy részének kitöltése állandó, érdemes átutalási sablont készíteni és csak az állandó értékű mezőket kell kitölteni.
Hogyan lehet rendszeresen ismétlődő, automatikus átutalásokat beállítani?
Ezt az Információk/Állandó átutalás menüpontban tudja beállítani, lekérdezni, módosítani, illetve törölni.
Mi történik, ha nincs elég pénz a számlámon akkor, amikor az állandó átutalásnak meg kellene történnie?
Ebben az esetben az állandó átutalási megbízás „Fedezetre vár” státuszba kerül a következő periódusig, de legkésőbb 30 napig.
Mi történik, ha nincs elég pénz a számlámon, amikor a csoportos beszedésnek meg kellene történnie?
Ha a beszedés napján 16:30-ig nem érkezik fedezet a számlára, akkor a csoportos beszedés nem fog teljesülni.
Kaphatok-e értesítést a bankkártyámat és számlámat érintő tranzakciókról?
Mobil Banking szolgáltatásunkkal - SMS üzenetek formájában - azonnali és pontos információkat kaphat:
- bankkártya műveletekről (készpénzfelvétel, vásárlás) és limitekről,
- bankszámla eseményekről (terhelés, jóváírás) és egyenlegről,
- telefonon és interneten végzett műveletekről,
A szolgáltatás beállítását banki kapcsolattartóján keresztül igényelheti meg.
Technikai információk
Mikor érhető el az Electra Internetbank?
A nap 24 órájában, bármikor elérhető.
Milyen számítógépre, böngészőre van szükség az Electra használatához?
Bármilyen számítógépről támogatott. Az Edge, Chrome, Firefox, Safari és Opera böngészők bármelyikével elérhető a szolgáltatás.
Hova fordulhatok, ha egyéb kérdésem van?
Kérdéseit, ötleteit szívesen fogadjuk! Írjon nekünk a elba@raiffeisen.hu e-mail címre, vagy hívja Telefonos Ügyfélszolgálatunkat a +36-80-488-588-as számon!