Menü megjelenítése

Tartalom megjelenítő

ELECTRA - GYAKORI KÉRDÉSEK, VÁLASZOK

Az Electra funkciói, igénylése

Aktiválás, bejelentkezés

Jelszó, biztonság

SMS-aláírás, VICA mobile token

Tranzakciók

Technikai információk

Az Electra funkciói, igénylése

Mi a Raiffeisen Electra és miért érdemes használni?

A Raiffeisen Electra a Bank Elektronikus csatornáinak egyike, amely a Bank és Ügyfél között létrejött szerződés alapján az Ügyfél számára biztosít pénzforgalmi szolgáltatásokat, illetve dokumentum benyújtási, online jognyilatkozattételi lehetőséget.


Kinek ajánljuk a Raiffeisen Electra szolgáltatásokat?

Nagyvállalatoknak, kis- és középvállalkozásoknak valamint önkormányzatoknak,

  • amelyek akár több száz megbízást indítanak naponta, és szeretnék a saját rendszereikben előállított nagy mennyiségű utalásaikat közvetlenül a banki rendszerbe eljuttatni, a lekérdezéseiket lebonyolítani.
  • a banki információkérés mellett nagyobb darabszámú banki megbízást könnyen és gyorsan kívánnak beküldeni.
  • amelyek hatékony internetbanki támogatást igényelnek pénzügyeik intézéséhez


Ki férhet hozzá az Electrán keresztül a számlámhoz?

Csak az a személy, akinek a számlatulajdonos az igénylő lapon meghatalmazást ad. Megtekintő, rendelkező, illetve aláíró jogokkal rendelkezhetnek a meghatalmazottak.


Mennyibe kerül az Electra használata?

A mindenkori árazásról az aktuális vállalati kondíciós listából tájékozódhat: Díjak és kondíciók - Raiffeisen BANK

Részletes információkért forduljon banki tanácsadójához.


Hogyan igényelhető a Electra szolgáltatás?

Amennyiben cége számlavezető bankja a Raiffeisen Bank, kérjük, forduljon banki kapcsolattartójához, tanácsadójához, aki megköti Önnel a szerződést.

Az igényléshez és a szerződéskötéshez az alábbi adatokat kell megadnia:

  • Ügyfél (Cég) neve
  • Székhely címe
  • Adószáma
  • Felhasználó(k) esetében: név, születési dátum, mobiltelefonszám

Beállítjuk a szolgáltatást, amelyhez a kezdeti bejelentkezési jelszót SMS-ben küldjük meg.

Aktiválás, bejelentkezés

Hogyan tudok bejelentkezni az Electrába?

A bejelentkezéshez szükséges felhasználói azonosítót és a választott hitelesítési eszköz adatait az Electra igénylő lapon találja. Háromféle hitelesítési eszköz közül választhat:

  1. ViCA mobiltoken
  2. Token
  3. SMS azonosítás


Kell aktiválnom az Electra szolgáltatás?

Az Electra Internetbank és az Electra Mobilbank szolgáltatásokhoz nem szükséges, kollégáink a szolgáltatás aktiválását az igénylés során elvégzik.

Jelszó, biztonság

Milyen jelszót válasszak?

Első belépéskor mindenképpen meg kell változtatnia jelszavát, amelyet a rendszer automatikusan felajánl.

Jelszó változtatás esetén a rendszer útmutatást ad az erős jelszó beállítására. Csak abban az esetben engedi a kiválasztott jelszót beállítani, ha az megfelel a biztonsági feltételeknek.


Hogy tudok jelszót változtatni?

Bejelentkezés után a Beállítások menüpont alatt találja a jelszó változtatás funkciót.

Jelszó változtatás esetén szükséges megadni a régi jelszót, majd az újat kétszer egymás után.


Milyen gyakran kell megváltoztatnom a jelszót?
A bejelentkezési jelszó 60 naponta lejár, a rendszer automatikusan figyelmezteti az új jelszó beállítására.


Elfelejtettem a jelszót. Mit tegyek?

Kérjük keresse fel Telefonos Ügyfélszolgálatunkat a +36-80-488-588 telefonszámon munkanapokon 8-17 óra között, vagy írjon e-mail a elba@raiffeisen.hu címre.


Többször rossz jelszót adtam meg, és nem tudok belépni a rendszerbe.

Kérjük keresse fel Telefonos Ügyfélszolgálatunkat a +36-80-488-588 telefonszámon munkanapokon 8-17 óra között, vagy írjon e-mail a elba@raiffeisen.hu címre.


Többször is próbáltam bejelentkezni, de a rendszer nem enged belépni, hibaüzenetet kapok. Mit tegyek?

Kérjük keresse fel Telefonos Ügyfélszolgálatunkat a +36-80-488-588 telefonszámon munkanapokon 8-17 óra között, vagy írjon e-mail a elba@raiffeisen.hu címre.

SMS-aláírás, VICA mobile token

Milyen telefonszámra kapom az SMS-jelszót?
Amennyiben Ön az SMS hitelesítési eszközt választotta az Electra hitelesítéshez és aláíráshoz, abban az esetben az Electra igénylőlapon az Ön által megadott telefonszámra érkezik az SMS jelszó.


Lehet-e egy SMS-sel több megbízást is aláírni?

Igen, abban az esetben, ha a felrögzített megbízásokat egyszerre kijelöljük aláírásra.


Mi az a VICA mobil-token?

Az Electra legkorszerűbb hitelesítési eszköze iOS és Android okostelefonra telepíthető mobilalkalmazás. Biztonságos, önálló kommunikációs csatornát biztosít a bank és az ügyfél között. Az alkalmazás egyszeri regisztrációját követően, az Electra a VICA alkalmazásnak küldi el az aláírandó tranzakciókat, melyeket a mobiltelefonján hagyhat jóvá.


Hogyan vehetem igénybe a VICA mobil-token alkalmazást?

Töltse le az ingyenes ViCA alkalmazást a Google Play-ről, vagy az App Store-ról, majd telepítse mobil készülékére.

A VICA applikáció beállításának részletes leírását a Raiffeisen Electra Internetbank Felhasználói kézikönyvben találja.

Tranzakciók

Honnan tudom meg, hogy megbízásom teljesítésre került-e?
Az elküldött megbízások menüpontban megjelenített megbízási csomagokat a bank fogadta a megbízások állapotáról információt küldünk. A banki státusz lekérdezése gombra kattintva a rendszer megjeleníti, hogy az adott megbízás teljesült e vagy sem.


Hol nézhetem meg a tranzakcióimat?

A banki információ menüpontban a bank által közzétett adatok közlemények (pl. a számlaegyenleg, számlatörténet, számlakivonat, az árfolyamok, a kamatok, egyéb listák stb.) tekinthetők meg.


Későbbi időpontra is megadhatok átutalási megbízást?

Igen, egy megbízás bevitelekor megadható, hogy azt mikor, melyik napon kell majd beküldeni a bankba és azt is, hogy az melyik napon teljesüljön.


Lehet-e külföldre utalni Electrán keresztül?

Igen, deviza és SEPA átutalásra is van lehetőség az Electrán keresztül.


Ha már másodszorra ugyanoda utalok, újból ki kell töltenem a teljes átutalási űrlapot?

Nem, az ismétlődő átutalásoknál, amelyekben a mezők nagy részének kitöltése állandó, érdemes átutalási sablont készíteni és csak az állandó értékű mezőket kell kitölteni.


Hogyan lehet rendszeresen ismétlődő, automatikus átutalásokat beállítani?

Ezt az Információk/Állandó átutalás menüpontban tudja beállítani, lekérdezni, módosítani, illetve törölni.


Mi történik, ha nincs elég pénz a számlámon akkor, amikor az állandó átutalásnak meg kellene történnie?

Ebben az esetben az állandó átutalási megbízás „Fedezetre vár” státuszba kerül a következő periódusig, de legkésőbb 30 napig.


Mi történik, ha nincs elég pénz a számlámon, amikor a csoportos beszedésnek meg kellene történnie?

Ha a beszedés napján 16:30-ig nem érkezik fedezet a számlára, akkor a csoportos beszedés nem fog teljesülni.


Kaphatok-e értesítést a bankkártyámat és számlámat érintő tranzakciókról?

Mobil Banking szolgáltatásunkkal - SMS üzenetek formájában - azonnali és pontos információkat kaphat:

  • bankkártya műveletekről (készpénzfelvétel, vásárlás) és limitekről,
  • bankszámla eseményekről (terhelés, jóváírás) és egyenlegről,
  • telefonon és interneten végzett műveletekről,

A szolgáltatás beállítását banki kapcsolattartóján keresztül igényelheti meg.

Technikai információk

Mikor érhető el az Electra Internetbank?
A nap 24 órájában, bármikor elérhető.


Milyen számítógépre, böngészőre van szükség az Electra használatához?

Bármilyen számítógépről támogatott. Az Edge, Chrome, Firefox, Safari és Opera böngészők bármelyikével elérhető a szolgáltatás.


Hova fordulhatok, ha egyéb kérdésem van?

Kérdéseit, ötleteit szívesen fogadjuk! Írjon nekünk a elba@raiffeisen.hu e-mail címre, vagy hívja Telefonos Ügyfélszolgálatunkat a +36-80-488-588-as számon!