Mobil-tokenes azonosítás - Raiffeisen BANK
Útkövető
Menü megjelenítése
Raiffeisen DirektNet
- myRaiffeisen mobilapplikáció
- myRaiffeisen portál
- Apple Pay
- RaiPay
- Google Pay
- VideoBank szolgáltatás hiteltermékekre
- VideoBank ügyintézés
- Raiffeisen DirektNet
- Raiffeisen Online Broker
- SMS-szolgáltatás - Mobil Banking
- Internet Brokering
- Devizaváltás azonnali árfolyamon
- Telefonos banki szolgáltatás - Raiffeisen Direkt
- ATM (bankautomata) szolgáltatások
- Elektronikus számlakivonat
- Biztonságos internetes kártyás vásárlás
Tartalom megjelenítő
Mobil-Token
Használja Ön is a myRaiffeisen mobilapplikációt, és Mobil-token PIN kóddal, ujjlenyomattal vagy arcfelismeréssel is azonosíthatja magát.
Magas biztonságú hitelesítési mód
A Mobil-token - a myRaiffeisen mobilapplikációba beépített - kényelmes, biztonságos hitelesítési (azonosítási, aláírási) megoldás.
Használja internetbanki belépéshez, megbízások és tranzakciók jóváhagyásához
- A DirektNet, internetbankba és a myRaiffeisen applikációba belépéshez, a tranzakciók, megbízások aláírásához - az SMS Jelszó vagy Hardver-token helyett - Mobil-tokent is használhat.
A Mobil-tokennel a myRaiffeisen mobilapplikációban PIN kóddal, - ha készüléke alkalmas rá - ujjlenyomattal vagy arcfelismeréssel is azonosíthatja magát. - Ha több folyószámlán is van jogosultsága (pl. számlatulajdonos, meghatalmazott), úgy az azokhoz tartozó bármely Direkt Azonosítóval beléphet, és az összes számlát (amelyhez jogosultsága van) megtekintheti.
Miért érdemes Mobil-tokent használnia?
- Biztonságosabb a belépés és a tranzakciók, megbízások aláírása
- Gyorsabb, mint az egyszer használatos SMS kódokkal történő azonosítás
- Kényelmesebb, mert akár ujjlenyomattal vagy iOS eszközön Face-ID funkcióval is működik. Azon a mobilkészüléken, amin nincs biometrikus azonosítási mód, ott az 5 számjegyű Mobil-token PIN kódot használhatja.
- Magasabb összegű tranzakciókat hitelesíthet, mint az egyszer használatos SMS kóddal
Hogyan aktiválhatja és kezelheti a Mobil-tokent?
Töltse le mobilkészülékére az ingyenes myRaiffeisen mobilapplikációt a Google Play, az App Store vagy a Huawei AppGallery áruházakból. Ezt követően regisztráljon be az alkalmazásba a képernyőn látható információkat követve.
Ahány mobileszközön regisztrálja a myRaiffeisen applikációt, Önnek annyi külön Mobil-tokenje lesz. Ezeket megtekintheti és törölheti a DirektNet internetbank Ügyintézés/Beállítások/Mobil-token beállítások menüpontban.
Egyszerűbb azonosítás ujjlenyomattal, vagy arcfelismeréssel
- Ha készüléke képes ujjlenyomat- vagy arcfelismerésre, engedélyezheti az applikációban ezt az azonosítási módot. A myRaiffeisen regisztrációjakor a biometrikus azonosítás még ki van kapcsolva, de a regisztrációt követő első belépéskor felkínálja az alkalmazás az ujjlenyomat vagy arcfelismerés bekapcsolásának lehetőségét.
- Így az applikáció automatikusan ezt az azonosítási módot fogja Öntől kérni.
- Ha éppen nem sikerül az ujjlenyomat-, arcfelismerés, akkor a regisztrációkor megadott Mobil-token kódot kéri az applikáció.
Internetbanki belépés, aláírás
- A bejelentkező oldalon kérjük, adja meg a 8 számjegyű Direkt Azonosítóját.
- Ekkor a mobilkészülékére érkező push üzenetet megnyitva először be kell jelentkeznie a myRaiffeisen applikációba.
- Az automatikusan megjelenő felületen hitelesítheti az internetbanki belépést a nyomógombra nyomva a belépéshez használt módon Mobil-token PIN kóddal, illetve ujjlenyomatával vagy arcfelismeréssel.
- Ezután automatikus belépteti Önt a rendszer az internetbankba.
Így írhatja alá az DirektNetben indított tranzakciókat:
- A DirektNeten rögzített megbízás vagy tranzakció jóváhagyásához a mobilkészülékére push értesítést kap.
- A push üzenetet megnyitva először lépjen be a myRaiffeisen applikációba, és az ott megjelenő tranzakciót hitelesítheti a belépéséhez használt módon (Mobil-token PIN kóddal, illetve ujjlenyomatával vagy arcfelismeréssel).
- A myRaiffeisen mobilapplikációban megjelenő, aláírásra váró tranzakciók jóváhagyására 5 perc áll rendelkezésére.
- Nyomjon a DirektNeten indított tranzakció sorra, ha más aláírandókat is lát a képernyőn.
- Írja alá (hitelesítse) a megbízást az Aláír gombbal.
- Aláírást követően az applikációban visszajelzést kap a tranzakció jóváhagyásának sikerességéről, illetve pár másodpercen belül a DirektNet felületen is frissül a rögzített tranzakció státusza.
Felhívjuk a figyelmet, hogy a tranzakciók kettős aláírása esetén, az aláírásra váró tételek abban a rendszerben (DirektNet, myRaiffeisen mobilapplikáció) jelennek csak meg, ahol a tranzakciót, megbízást rögzítették, aláírták. A további aláírásokat is ugyanott lehet megtenni.
Így, ha az első aláírás a DirektNetben történt, akkor a további aláíróknak is az internetbankban jelenik ez meg, és ugyanott szükséges azt aláírniuk. Ha ez a myRaiffeisen applikációban történt elsőként, akkor a további aláírók is a myRaiffeisen applikációban tudják a tranzakció hitelesítését, aláírását befejezni.
Gyakori kérdések és válaszok
Mi az a Mobil-token?
A Mobil-token a myRaiffeisen mobilapplikációba beépített magas biztonságú hitelesítési eszköz. Használatával egyszerűen és gyorsan léphet be (PIN kóddal, – amennyiben készüléke alkalmas rá - ujjlenyomattal vagy iOS eszközön arcfelismeréssel) a DirektNet internetbankba és a myRaiffeisen mobilapplikációba, valamint jóváhagyhatja megbízásait, tranzakcióit.
A Mobil-token használatához5 számjegyű Mobil-token PIN kódot kell megadnia, melyet a mobilapplikáció regisztrációja során állít be. Ezt bármikor módosíthatja az applikációban a profil ikonra nyomva az Alkalmazás beállításai/PIN kód módosítása menüpontban.
Hogyan aktiválhatom a Mobil-tokent?
A Mobil-tokent a myRaiffeisen mobilapplikáció letöltésével és regisztrálásával aktiválhatja.
1. Töltse le mobilkészülékére az ingyenes myRaiffeisen mobilapplikációt a Google Play, a Huawei AppGallery vagy az App Store áruházakból, és indítsa el a regisztrációt a képernyőn látható információk szerint.2. Adja meg a 8 számjegyű Direkt Azonosítóját, és a Direkt Azonosítójához tartozó Jelszavát.
Ha elfelejtette a Jelszavát, kérjen új aktiváló kódot a telefonos ügyfélszolgálatunkon, amivel újra aktiválhatja az internetbanki szolgáltatást.
Ide kattintva megnézheti, hogyan aktiválhatja hozzáférését.
3. Válasszon egy tetszőleges (5 számjegyből álló) Mobil-token PIN kódot.
Ezt jegyezze meg, mert a belépéshez és a tranzakciók hitelesítéséhez szüksége lesz rá.
4. Erősítse meg a Mobil-token kódot ismételt beírással.
5. A banknál bejelentett mobiltelefonszámára SMS-ben egyszer használatos kódot kap, amit kérjük, írjon be az alkalmazásba.
6. Figyelmesen olvassa el a Felhasználási Feltételeket, és fogadja el a Szerződési Feltételeket, Adatkezelési tájékoztatót.
7. Ez után már használhatja is az applikációt.
Ahány mobileszközön regisztrálja a myRaiffeisen applikációt, Önnek annyi külön Mobil-tokenje lesz. Ezeket megtekintheti és törölheti a DirektNet internetbank Ügyintézés/Beállítások/Mobil-token beállítások menüpontban.
Milyen Mobil-token PIN kódot választhatok?
A kód csak számjegyekből állhat, és
- az egymás melletti számok nem állhatnak növekvő, vagy csökkenő sorrendben (pl. 12345, 09876 - a 0-ás számjegy 10-es értéket is jelenthet),
- nem lehet egyforma értékkel növekvő vagy csökkenő számsor (pl. kettesével 02468 (növekvő) vagy 86420 (csökkenő).
Mennyire biztonságos a Mobil-token PIN kód?
A myRaiffeisen mobilapplikáció regisztrációs folyamata erős ügyfélhitelesítést használ. A regisztráció során beállított Mobil-token PIN kód mind a nemzetközi eljárásnak, mind a hazai bank- és ügyfélbiztonsági szabályoknak és szabványoknak megfelel.
Adatai biztonságáért Ön is tehet az alábbiak betartásával:
- Mobilkészüléke legyen képernyőzárral lezárva (lehetőleg PIN kóddal vagy biometrikus azonosítással lehessen csak feloldani).
- PIN kódját ne írja le, és soha ne adja meg másik személynek.
- Ha mobilkészülékét elveszti vagy azt eltulajdonítják, haladéktalanul tiltsa le Mobil-tokenjét a DirektNet, internetbankban az Ügyintézés/Mobil-token beállítások menüpontban vagy Bankunk telefonos ügyfélszolgálatán.
Hogyan állítható be vagy kapcsolható ki az ujjlenyomatos azonosítás vagy arcfelismerés?
Az applikáció regisztrációjakor a biometrikus azonosítási lehetőség alaphelyzetben még ki van kapcsolva. Ha készülékén van biometrikus (pl. ujjlenyomatos) azonosítás, akkor a regisztrációt követő első belépéskor az applikáció felajánlja annak bekapcsolását.
Az alkalmazásban a jobb felső sarokban található profil ikonra nyomva az Alkalmazás beállításainál az Ujjlenyomat/Touch ID menüpontban (a csúszkával) beállíthatja az ujjlenyomatos azonosítást. Ha iOS készüléke képes arcfelismerésre, úgy itt a Face ID (arcfelismerés) állítható be.
A sikeres beállítást azonnal használhatja a következő belépésnél és a tranzakciók, értesítések jóváhagyásánál.
Mi a teendő, ha aktiváláskor az egyszer használatos SMS jelszót nem tudom beírni, mert nem jelenik meg a beviteli mező?
Kérjük, a telefon "Fejlesztői beállítások" menüpontjában állítsa be az "Animáció tempója" mindhárom értékét 1x-es sebességre. Ezt követően ismételje meg a regisztrációt.
Használhatom-e a myRaiffeisent Mobil-token aktiválás nélkül?
A myRaiffeisen mobilapplikáció nem használható Mobil-token PIN kód megadása, azaz Mobil-token aktiválása nélkül. A PIN kódot helyettesítheti biometrikus (ujjlenyomattal vagy iOS eszközön arcfelismeréssel) azonosítással is.
Hol találom a Mobil-token beállításait?
A DirektNet internetbankban az Ügyintézés/Mobil-token beállítások menüpontban az összes Mobil-tokent láthatja. Itt felfüggesztheti, törölheti és újraaktiválhatja azokat. Itt állíthatja be azt is, hogy a Mobil-token legyen az alapértelmezett internetbanki hitelesítési eszköz. Amennyiben Ön ezt kikapcsolja, úgy Jelszavát vagy egyéb hitelesítési eszközeit használhatja.
Mit tegyek, ha elfelejtettem a Mobil-token PIN kódomat?
Elfelejtett Mobil-token PIN kód esetén újra regisztrálnia szükséges a myRaiffeisen alkalmazásba. Ehhez először törölje a DirektNet internetbankban az Ügyintézés/Beállítások/Mobil-token beállítások menüpontban a készülékhez tartozó Mobil-tokent. Ez után Direkt Azonosítójával és jelszavával újra regisztrálhat a myRaiffeisen applikációba. Így egy új Mobil-tokent kap.
Mit tegyek, ha szervizbe adom, vagy elhagytam a mobilkészülékem?
Ha a mobilkészüléke átmenetileg nincs Önnél (például szervizbe adta), úgy kérjük, függessze fel az adott készülékhez tartozó Mobil-tokent a DirektNet Ügyintézés/Mobil-token beállítások menüpontban.
Ha készüléke már nincs az Ön birtokában (elhagyta, eladta, stb.), úgy kérjük, törölje az adott készülékhez tartozó Mobil-tokent a DirektNet Ügyintézés/Mobil-token beállítások menüpontban.
A Mobil-token felfüggesztését és törlését telefonos ügyfélszolgálatunkon, a +36-80-488-588-as, belföldről ingyen hívható számon is kérheti. A sikeres ügyfél-azonosításhoz kérjük, készítse elő 8 számjegyű Direkt Azonosítóját és 4 számjegyű telefonos Direkt PIN kódját.
Mi a teendő, ha új mobilkészüléket vásároltam?
A régi készüléken törölje a Mobil-tokent a DirektNet internetbankban az Ügyintézés/Mobil-token beállítások menüpontban, vagy kérje ezt telefonos ügyfélszolgálatunkon. Az új készülékre telepítse a myRaiffeisen alkalmazást, és annak regisztrációja során aktiválhatja a Mobil-tokent.
Hogyan védhetem meg feltörés/adatlopás ellen mobilkészülékemet?
Minden eszköz, ami internetre csatlakozik, ki van téve a visszaéléseknek, ezért javasoljuk az alábbiakat:
- Kerülje az ismeretlen eredetű Wi-Fi hálózatokra csatlakozást.
- Csak hivatalos forrásból töltsön le készülékére alkalmazásokat. Nem biztonságos forrásból származó alkalmazások letöltését és telepítését, linkekre történő kattintását mellőzze. A myRaiffeisen mobilapplikációt csak a hivatalos AppStore, Google Play és AppGallery áruházakból töltse le.
- Kérjük, fokozottan figyeljen arra, hogy a készülék ne kerülhessen illetéktelen kézbe.
- Ha a készülékét ellopják vagy elveszíti, mielőbb változtassa meg DirektNet Jelszavát, és tiltsa le a Mobil-tokent a DirektNet internetbankban az Ügyintézés/Mobil-token beállítások menüpontban vagy telefonos ügyfélszolgálatunkon.
- Javasoljuk a beépített védelem magas szinten tartását, és mobilkészülékének megfelelő alkalmazásból letöltött víruskereső szoftver használatát.
- Ne tároljon személyes adatokat (pl. belépési azonosítók, jelszavak) a készüléken, vagy annak bővítő kártyáján titkosítás nélkül.
- Aktiválja készüléke hozzáférés védelmét, képernyő-feloldást (ujjlenyomat, jelkód, stb.). A készülék rövid időn belül (például: 3-5 percen belül) automatikusan zárolódjon le. Használjon kellően erős PIN kódot a mobilkészüléke feloldásához.
- Állítsa be úgy internet böngészőjét, hogy az automatikusan ne tároljon el adatokat.
- Javasoljuk a mobilkészülék operációs rendszerének és a telepített alkalmazások rendszeres frissítését. Ha automatikusra van állítva az alkalmazások frissítése telefonján, előfordulhat, hogy olyan adatokat is tárol a telefon, melyek ugyan ideiglenesek, de gátolják a frissített alkalmazások megfelelő működését.
- Amennyiben a készüléken lévő bluetooth funkció nincs használatban, kérjük, kapcsolja ki.
- Kapcsolja ki, és indítsa újra telefonját időközönként.
- Amennyiben a készüléke operációs rendszere támogatja, javasoljuk a háttértárolóin tárolt adatok titkosítását
Mi a teendő, ha az alkalmazás elindításakor az a hibaüzenet jelent meg, hogy az készülék operációs rendszere feltört?
Biztonsági okokból a jailbreak-elt (iOS) és rootolt (Android) mobil eszközökön nem engedélyezett a myRaiffeisen mobilapplikációhasználata. Ezek a készülékek könnyebben megfertőzhetők rosszindulatú programokkal (pl. adatlopó vírusokkal), így adatait könnyen megszerezhetik illetéktelenek. Javasoljuk, telepítse másik, gyári operációs rendszerrel működő készülékre az alkalmazást, vagy állítsa vissza mobil eszközén a gyári beállításokat.
- A jailbreak célja, hogy kikerülje az Apple cég azon korlátozását, hogy az általa nem engedélyezett szoftvereket telepítésék a készülékre.
- A rootolással az Android operációs rendszerű készülékeken pedig rendszergazda szintű jogosultságot kap a felhasználó.
Vannak olyan típusú mobilkészülékek is, amelyeken a gyártó töri fel az operációs rendszert. Ilyen készülékkel, javasoljuk, keresse meg az illetékes szervizt.
Feltört készülékek
Root-olt készülék (Android)
Androidos készülékre a gyári Android operációs rendszer helyett úgynevezett nem hivatalos szoftvert is telepíthetnek. Ezt nevezzük rootolásnak. Ebben az esetben a készülék egy, a károkozó, adathalász programok felé is nyitott szoftvert futtat.
A Mobil-token biztonságos működése a rootolt a készülékeken nem garantálható, ezért Mobil-token használata nem engedélyezett a feltört készülékeken.
Kérjük, amennyiben ilyen készüléken szeretné használni a Mobil-tokent, a szükséges biztonsági mentések után állítsa vissza készüléke gyári állapotát. Az alábbi linkre kattintva útmutatót talál ennek a menetéről.
Jailbreak-elt készülék (iOS)
Jellemzően a régebbi verziójú iOS operációs rendszert futtató készülékeken lehetőség van az eredeti iOS platformot nem hivatalos szoftverrel feltörni. Ezt nevezzük jailbreaknek.
A Mobil-token biztonsága ezeken a készülékeken nem garantálható, ezért a használata a jailbreakelt készülékeken nem engedélyezett.
Kérjük, amennyiben ilyen készüléken szeretné használni a Mobil-tokent, a szükséges biztonsági mentések után állítsa vissza készülék gyári állapotát. Az alábbi linken talál útmutatót ennek a menetéről.
Nem biztonságos billentyűzetek
Az Android operációs rendszer nyitottsága miatt egyszerű lecserélni a gyárilag telepített billentyűzetet. A telepíthető billentyűzetek között vannak, amelyek rögzítik a felhasználó karakter-leütéseit. Ezért kérjük, biztonsága érdekében, mindig a gyárilag telepített billentyűzetet használja készülékén.