Ügyféladatok aktualizálása - Raiffeisen BANK
Útkövető
Menü megjelenítése
Tudni érdemes
- Általános tájékoztató a Moratórium lezárásáról
- Fizetési Moratórium agrárvállalkozások részére
- Általános tájékoztató a Moratórium II. 2022.08.01-től 2022.12.31-ig tartó szakaszáról
- Általános tájékoztató a Moratórium II. 2021.11.01-től 2022.07.31-ig tartó szakaszáról
- Általános tájékoztató a Moratórium II. 2021.01.01-től 2021.10.31-ig tartó szakaszáról Lakossági Ügyfelek részére
- Moratórium Lakossági Ügyfelek részére
- Moratórium Kisvállalati, Közép- és Nagyvállalati Ügyfelek részére
- Azonnali fizetés - információk
- PAD - egységes európai díjkimutatás a bankszámlákról
- Kártya konverziós árrés
- Kamatstop
Tartalom megjelenítő
Ügyféladatok aktualizálása
Személyes okmánya lejárt, vagy változtak rajta az adatok? Módosult a lakcíme, telefonszáma, e-mail címe?
Kérjük, jelezze ezt számunkra, hogy továbbra is gördülékenyen tudjon bankolni.
Magyar hatóság által kiállított személyazonosító okmányok (személyi igazolvány, útlevél vagy kártya formátumú vezetői engedély) módosítására a személyes, bankfióki ügyintézésen kívül digitális megoldásokat is biztosítunk. Tájékoztatjuk, hogy a személyes okmányokban történt változást minden esetben kizárólag az okmány tulajdonosa jelentheti be.
Amennyiben külföldi okmány vagy egyéb hivatalos dokumentum módosításával kapcsolatos ügyintézést szeretne elvégezni, azt bankfiókban személyesen tudja megtenni.
Javasoljuk a gyorsabb ügyintézés érdekében az időpont foglalást.
Lenyíló - Ügyféladatok aktualizálás - Milyen esetekben gondoskodjak az adataim módosításáról?
Milyen esetekben gondoskodjak az adataim módosításáról?
Az új, érvényes okmányát az alábbi lehetőségek valamelyikén továbbítsa a Bank felé, amennyiben az okmányon szereplő neve nem változott:
- myRaiffeisen applikáció
- myRaiffeisen portálon
- e-mailben
- bankfiókban
- Postai levélben
Az adatmódosítás várható átfutási ideje 2 banki munkanap. Amennyiben sürgős az okmánymódosítás bejelentése, kérjük azt személyesen bankfiókban kezdeményezze.
Felhívjuk figyelmét, hogy kizárólag az okmány tulajdonosa jelentheti be a személyes okmányokban történt változást.
Kérjük, az érvényes személyazonosító okmányát az alábbi lehetőségek valamelyikén továbbítsa a Bank felé.
- myraiffeisen applikáción
- bankfiókban
Amennyiben az applikációban 3 próbálkozás után nem sikeres az okmánybeküldés, akkor 24 óra után újra megpróbálhatja, vagy keresse fel bankfiókjaink egyikét. A várakozás elkerülése érdekében kérjük, foglaljon előre időpontot!
A névváltozás bejelentése a személyazonosító okmány feltöltésével indítható el.
- myraiffeisen applikáción
- myRaiffeisen portálon
- vagy személyesen bankfiókban teheti meg. A várakozás elkerülése érdekében kérjük, foglaljon előre időpontot!
Az okmány módosítás várható átfutási ideje 2 banki munkanap.
Tájékoztatjuk, hogy új neve esetén az aláírásképe is megváltozhat, ezért a legközelebbi bankfiókban tett látogatásakor kollégáink kérhetik újabb aláírásminta megadására.
Állandó lakcím csak lakcímkártya alapján módosítható.
- myRaiffeisen portálon
- vagy személyesen bankfiókban teheti meg. A várakozás elkerülése érdekében kérjük, foglaljon előre időpontot.
A módosítás várható átfutási ideje 2 banki munkanap. Amennyiben sürgős a módosítás, kérjük azt személyesen bankfiókban kezdeményezze.
Felhívjuk figyelmét, hogy kizárólag az okmány tulajdonosa jelentheti be a személyes okmányokban történt változást.
A telefonszám módosítása az alábbi csatornákon lehetséges:
- telefonos ügyfélszolgálatunkon (Lakossági Telefonos Ügyfélszolgálatot a 06-80-488-588-as, Vállalati Telefonos Ügyfélszolgálatot a 06-80-200-544-es telefonszámon érheti el.)
- vagy személyesen bankfiókban. A várakozás elkerülése érdekében kérjük, foglaljon előre időpontot!
- kisvállalati ügyfelek myRaiffeisen portálon keresztül elérhető Videobankon. (VideoBank szolgáltatás - Raiffeisen BANK - raiffeisen.hu)
- myRaiffeisen portálon
- vagy személyesen bankfiókban teheti meg. A várakozás elkerülése érdekében kérjük, foglaljon előre időpontot!
- kisvállalati ügyfelek myRaiffeisen portálon keresztül elérhető Videobankon. (VideoBank szolgáltatás - Raiffeisen BANK - raiffeisen.hu)
Lenyíló - Ügyféladatok aktualizálás - Hol és hogyan módosíthatom az adataimat?
Hol és hogyan módosíthatom az adataimat?
- A myRaiffeisen applikációba belépve a Felhasználói fiókomon belül kattintson a Személyes adataimra. Itt megtekintheti a nyilvántartott adatait, és az Okmány feltöltése gombbal indíthatja az új okmány benyújtást.
Magánszemélyként adatait az alábbiak szerint módosíthatja:
- A portálra belépve a főoldalon válassza az ügyféladatok aktualizálása, elvégzem az adategyeztetést funkciót.
- Készítsen fényképet a személyazonosító okmány mindkét oldaláról, illetve szkennelje be azt. Figyeljen arra, hogy a kép éles, színes legyen.
- Töltse fel lefényképezett / beszkennelt okmányait.
Kisvállalkozás adatainak módosítását a myRaiffeisen portálon keresztül elérhető Videobankon módosíthatja.
Tipp: Ha nem emlékszik azonosítójára vagy elfelejtette jelszavát, a myRaiffeisen applikációban a Felhasználói adatok, Adatvédelem és Biztonság menüpont alatt megtekintheti azonosítóját és kérhet új jelszót.
Szabad formátumú levél mellékletként.
- Készítsen fényképet a személyazonosító okmány mindkét oldaláról, vagy szkennelje be azt. Figyeljen arra, hogy a kép éles, színes legyen.
- Az okmánymásolatát pdf vagy általános képformátumban (pl.: jpeg, tif) mentse le.
- Küldje el maximum 10 MB csatolmányként az adategyeztetes@raiffeisen.hu címre.
- Az email tárgy mezőjébe írja be a saját nevét.
Tájékoztatjuk, hogy kizárólag a Bank nyilvántartásában rögzített e-mail címről fogadhatjuk be az okmánymásolatot. Az Ön által megadott e-mail címet a myRaiffeisen portál Ügyféladatok aktualizálása menüpontban tudja ellenőrizni, illetve módosítani.
Személyes okmányán kívül kérjük egyéb dokumentumot ne küldjön be, kivéve, ha eddig régi típusú személyi azonosító okmánnyal rendelkezett. Ez esetben kérjük, hogy másolja le a lakcímkártyájának lakcím adatokat tartalmazó oldalát is.
- Készítsen színes másolatot a személyazonosító okmány mindkét oldaláról. Figyeljen arra, hogy a kép éles, színes legyen.
- Adja fel postán az okmányról készített színes másolatot a Raiffeisen Bank Zrt. Budapest 1700 címre - A borítékra írja rá, hogy "Adategyeztetés".
Személyes okmányán kívül kérjük egyéb dokumentumot ne küldjön be, kivéve, ha eddig régi típusú személyi azonosító okmánnyal rendelkezett. Ez esetben kérjük, hogy másolja le a lakcímkártyájának lakcím adatokat tartalmazó oldalát is.
Lakossági vagy kisvállalati ügyfeleinknek javasoljuk, hogy foglaljanak időpontot ide kattintva, míg nagyvállalati vagy Private Banking ügyfeleinket kérjük, hogy közvetlenül a banki kapcsolattartóval egyeztessenek időpontot az ügyintézéshez.
Kérjük, hogy az ügyintézéshez mindenképpen vigye magával az alábbiakat:
- érvényes személyazonosító okmányát (személyi igazolvány, útlevél vagy kártya formátumú vezetői engedély),
- lakcímkártyáját,
- valamint külföldi adóilletőség esetén adóazonosító jelét tartalmazó okmányát/dokumentumát.
Ügyféladatok aktualizálása 2
Miért van szükség az adataim aktualizálására?
Lejárt érvényességű személyazonosító okmány esetén a jogszabályok* alapján a Bank a megbízások teljesítését megtagadhatja úgy, mint:
- bankkártyás fizetési megbízásokat, vásárlásokat,
- digitális csatornák használatát,
- valamint nem felelős a bejelentés elmulasztásából eredő károkért sem.
A Bank korlátozza azon ügyfelei hozzáférését, akiknek az okmánya 31 napja lejárt. Amennyiben a friss okmányát még nem mutatta be, akkor kérjük pótolja azt a fentebb ismertetett módokon.
*A pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény (Pmt. 6.§ (1) bekezdés g) pont) előírásai alapján bankunknak naprakész ügyféladatokkal kell rendelkeznie, ide értve az érvényes személyazonosító okmányok másolatát is.
Biztonságos adatcserével kapcsolatos tájékoztatás