QVIK fizetési megoldások: Fizetési kérelem - Raiffeisen BANK
Útkövető
Menü megjelenítése
Tudni érdemes
- Általános tájékoztató a Moratórium lezárásáról
- Fizetési Moratórium agrárvállalkozások részére
- Általános tájékoztató a Moratórium II. 2022.08.01-től 2022.12.31-ig tartó szakaszáról
- Általános tájékoztató a Moratórium II. 2021.11.01-től 2022.07.31-ig tartó szakaszáról
- Általános tájékoztató a Moratórium II. 2021.01.01-től 2021.10.31-ig tartó szakaszáról Lakossági Ügyfelek részére
- Moratórium Lakossági Ügyfelek részére
- Moratórium Kisvállalati, Közép- és Nagyvállalati Ügyfelek részére
- Azonnali fizetés - információk
- PAD - egységes európai díjkimutatás a bankszámlákról
- Kártya konverziós árrés
- Kamatstop
Tartalom megjelenítő
QVIK FIZETÉSI MEGOLDÁSOK: FIZETÉSI KÉRELEM
A fizetési kérelem egy olyan üzenettípus, amelyet a Kedvezményezett indít a Fizető fél felé, saját részére történő átutalási megbízás kezdeményezése céljából. (Példa: a közműszolgáltató havi számlája alapján fizetési kérelmet küld, amit Ön elfogadhat, és a kérelemből generálódó átutalással megtörténik a számla kiegyenlítése).
1. A Fizető fél a kérelemben az átutalás összes adatát megkapja és az adatok ellenőrzése után jóváhagyhatja, figyelmen kívül hagyhatja vagy elutasíthatja azt. Jóváhagyás előtt a fizetési kérelemben szereplő összeget vagy akár a közlemény rovatot is módosíthatja, amennyiben a fizetési kérelem küldője engedélyezte a mezők valamelyikének módosíthatóságát.
2. A jóváhagyott fizetési kérelemből automatikusan egy azonnali átutalási megbízás jön létre, amely a Fizető fél jóváhagyása után teljesül. A fizetési kérelem indítása akár a fizető fél másodlagos azonosítójának használatával is lehetséges.
3. Fizetési kérelem kizárólag az Azonnali Fizetési Rendszerben teljesíthető tranzakcióként indítható. A fizetési kérelmek legfeljebb 60 napig érvényesek.
Hogyan lehet Fizetési kérelmet megadni?
Fontos információk a fizetési kérelemmel kapcsolatban:
- Fizetési kérelem csak belföldi forint számláról, másik belföldi forint számlára küldhető/indítható (EUR és egyéb deviza számlára nem).
- A már kiküldött, aláírt fizetési kérelem nem módosítható és nem vonható vissza.
- Fizetési kérelmet annak lejárati dátuma után már nem lehet jóváhagyni
- 20 millió Ft-nál magasabb összegű fizetési kérelem nem küldhető
Fizetési kérelmet kaptam - mi a teendőm?
Kérjük, figyelmesen ellenőrizze a kérelemben található információkat! (Kedvezményezett neve, átutalás jogcíme, összeg)
1. Ha minden rendben, a kérelmet elfogadhatja, az átutalás azonnal megtörténik.
2. Ha nem ért egyet a kérelemben szereplő összeggel vagy a közlemény rovatban szereplő adatokkal, akkor azokat az elfogadás előtt módosíthatja, amennyiben a fizetési kérelem küldője engedélyezte a mezők valamelyikének módosíthatóságát.
3. Ha egyáltalán nem szeretne fizetni a kedvezményezett részére, az "ELUTASÍT" opciót válassza. Ha több időre van szüksége a fizetési kérelem ellenőrzésére, nem kell azonnal döntenie, a fizetési kérelmek 60 napig érvényesek.
4. Amennyiben szeretné letiltani a fizetési kérelmek fogadását, azt a Raiffeisen Direkt Telefonos Ügyfélszolgálaton teheti meg (06 80 488 588).
Hol lehet kezelni a fizetési kérelmeket?
Fizetési kérelmeket indítani/fogadni a Raiffeisen DirektNet-en, a myRaiffeisen mobilalkalmazásban, valamint nem magánszemély ügyfelek esetén az Electra rendszerben lehet. Ennek lépéseiről, kezelőfelületeiről a DirektNet, a myRaiffeisen mobilapplikáció, valamint az Electra rendszer felhasználói kézikönyvekben található részletes leírás, amelyek Ügyfeleink számára a honlapon érhetőek el.
Visszajelzés a fizetési kérelmekről
Beérkező fizetési kérelemről, valamint a küldött fizetési kérelem teljesüléséről PUSH üzenet és/vagy az adott elektronikus csatornára küldött üzenet útján értesítjük Ügyfeleinket.
A PUSH értesítések kiküldését az Ügyfél a Bank telefonos ügyfélszolgálatán (Raiffeisen Direkt-en), az elektronikus csatornára küldött üzeneteket pedig az adott csatorna felületén tilthatja le valamennyi meghatalmazottra és alszámlára vonatkozóan egységesen, amennyiben valamennyi alszámla felett rendelkezni jogosult.
Mi a teendő, ha egy tranzakcióval kapcsolatban probléma merül fel, amelyről a Fizető fél és a Kedvezményezett nem tud megállapodni?
A Fizető félnek a kifogáskezelésre vonatkozó igényét elsősorban az átutalás Kedvezményezettje felé kell jeleznie. Ha ez sikerrel jár, akkor visszautalás (refund) történik a Kedvezményezett irányából.
Amennyiben a két fél között a reklamáció kezelése nem vezet eredményre, akkor a Fizető fél kifogáskezelési eljárást indíthat a pénzforgalmi szolgáltatójánál a tranzakció teljes, vagy részösszegének visszatérítésére vonatkozóan. Lehetőség van arra is, hogy a Kedvezményezett indítson kifogáskezelési eljárást, ebben az esetben a Kedvezményezettnek saját pénzforgalmi szolgáltatója felé kell jeleznie a kifogáskezelési igényt.
A részletes Kifogáskezelési eljárás ide kattintva érhető el.
A fizetési kérelem mellett az új EAM használatával kezdeményezett azonnali átutalások is részei a qvik fizetési megoldásoknak, melyekről részletesen ITT olvashat.