Útkövető

Tartalom megjelenítő

QVIK FIZETÉSI MEGOLDÁSOK: FIZETÉSI KÉRELEM

A fizetési kérelem egy olyan üzenettípus, amelyet a Kedvezményezett indít a Fizető fél felé, saját részére történő átutalási megbízás kezdeményezése céljából. (Példa: a közműszolgáltató havi számlája alapján fizetési kérelmet küld, amit Ön elfogadhat, és a kérelemből generálódó átutalással megtörténik a számla kiegyenlítése).

1. A Fizető fél a kérelemben az átutalás összes adatát megkapja és az adatok ellenőrzése után jóváhagyhatja, figyelmen kívül hagyhatja vagy elutasíthatja azt. Jóváhagyás előtt a fizetési kérelemben szereplő összeget vagy akár a közlemény rovatot is módosíthatja, amennyiben a fizetési kérelem küldője engedélyezte a mezők valamelyikének módosíthatóságát.

2. A jóváhagyott fizetési kérelemből automatikusan egy azonnali átutalási megbízás jön létre, amely a Fizető fél jóváhagyása után teljesül. A fizetési kérelem indítása akár a fizető fél másodlagos azonosítójának használatával is lehetséges.

3. Fizetési kérelem kizárólag az Azonnali Fizetési Rendszerben teljesíthető tranzakcióként indítható. A fizetési kérelmek legfeljebb 60 napig érvényesek.

 

Hogyan lehet Fizetési kérelmet megadni?

 

 

Fontos információk a fizetési kérelemmel kapcsolatban:

  • Fizetési kérelem csak belföldi forint számláról, másik belföldi forint számlára küldhető/indítható (EUR és egyéb deviza számlára nem).
  • A már kiküldött, aláírt fizetési kérelem nem módosítható és nem vonható vissza.
  • Fizetési kérelmet annak lejárati dátuma után már nem lehet jóváhagyni
  • 20 millió Ft-nál magasabb összegű fizetési kérelem nem küldhető

 

Fizetési kérelmet kaptam - mi a teendőm?

Kérjük, figyelmesen ellenőrizze a kérelemben található információkat!
(Kedvezményezett neve, átutalás jogcíme, összeg)

1. Ha minden rendben, a kérelmet elfogadhatja, az átutalás azonnal megtörténik.

2. Ha nem ért egyet a kérelemben szereplő összeggel vagy a közlemény rovatban szereplő adatokkal, akkor azokat az elfogadás előtt módosíthatja, amennyiben a fizetési kérelem küldője engedélyezte a mezők valamelyikének módosíthatóságát.

3. Ha egyáltalán nem szeretne fizetni a kedvezményezett részére, az "ELUTASÍT" opciót válassza. Ha több időre van szüksége a fizetési kérelem ellenőrzésére, nem kell azonnal döntenie, a fizetési kérelmek 60 napig érvényesek.

4. Amennyiben szeretné letiltani a fizetési kérelmek fogadását, azt a Raiffeisen Direkt Telefonos Ügyfélszolgálaton teheti meg (06 80 488 588).

 

Hol lehet kezelni a fizetési kérelmeket?

Fizetési kérelmeket indítani/fogadni a Raiffeisen DirektNet-en, a myRaiffeisen mobilalkalmazásban, valamint nem magánszemély ügyfelek esetén az Electra rendszerben lehet. Ennek lépéseiről, kezelőfelületeiről a DirektNet, a myRaiffeisen mobilapplikáció, valamint az Electra rendszer felhasználói kézikönyvekben található részletes leírás, amelyek Ügyfeleink számára a honlapon érhetőek el.

 

Visszajelzés a fizetési kérelmekről

Beérkező fizetési kérelemről, valamint a küldött fizetési kérelem teljesüléséről PUSH üzenet és/vagy az adott elektronikus csatornára küldött üzenet útján értesítjük Ügyfeleinket. 
A PUSH értesítések kiküldését az Ügyfél a Bank telefonos ügyfélszolgálatán (Raiffeisen Direkt-en), az elektronikus csatornára küldött üzeneteket pedig az adott csatorna felületén tilthatja le valamennyi meghatalmazottra és alszámlára vonatkozóan egységesen, amennyiben valamennyi alszámla felett rendelkezni jogosult.

 

Mi a teendő, ha egy tranzakcióval kapcsolatban probléma merül fel, amelyről a Fizető fél és a Kedvezményezett nem tud megállapodni?

A Fizető félnek a kifogáskezelésre vonatkozó igényét elsősorban az átutalás Kedvezményezettje felé kell jeleznie. Ha ez sikerrel jár, akkor visszautalás (refund) történik a Kedvezményezett irányából. 

Amennyiben a két fél között a reklamáció kezelése nem vezet eredményre, akkor a Fizető fél kifogáskezelési eljárást indíthat a pénzforgalmi szolgáltatójánál a tranzakció teljes, vagy részösszegének visszatérítésére vonatkozóan. Lehetőség van arra is, hogy a Kedvezményezett indítson kifogáskezelési eljárást, ebben az esetben a Kedvezményezettnek saját pénzforgalmi szolgáltatója felé kell jeleznie a kifogáskezelési igényt.

A részletes Kifogáskezelési eljárás ide kattintva érhető el.

A fizetési kérelem mellett az új EAM használatával kezdeményezett azonnali átutalások is részei a qvik fizetési megoldásoknak, melyekről részletesen ITT olvashat.