Internetbank - Gyakori kérdések, válaszok - Raiffeisen BANK
Útkövető
Tartalom megjelenítő
Internetbank - Gyakori kérdések, válaszok
A DirektNet funkciói, igénylése
Bankszámlakivonat elektronikusan
A DirektNet funkciói, igénylése
Mire használhatom a Raiffeisen DirektNet Internetbankot?
A DirektNet segítségével részletes számlainformációkhoz juthat, forint- és deviza átutalásokat kezdeményezhet, betéteket köthet le, feltöltheti hitelkártyáját, csoportos beszedési felhatalmazást adhat, igényelheti Mobil Banking, SMS szolgáltatásunkat, valamint utasbiztosítást is köthet. Tekintse meg a DirektNetet bemutató oldalunkat!
Kik vehetik igénybe a DirektNet szolgáltatást?
A Raiffeisen Bank számlavezető ügyfelei: magánszemélyek, kis- és középvállalatok, nagyvállalatok egyaránt igényelhetik. Amennyiben szeretné igénybe venni a szolgáltatást és még nem ügyfelünk, nyisson számlát valamelyik bankfiókunkban személyesen.
Csak én férek hozzá az Internetbankban a számlámhoz?
A szolgáltatást csak a számlatulajdonos igényelheti, de meghatalmazotta(ka)t is hozzárendelhet a számlá(k)hoz, aki(k) a számlatulajdonos számlái felett akár teljes, korlátlan hozzáféréssel rendelkezhet(nek).
Mennyibe kerül a DirektNet Internetbank használata?
Az elektronikus tranzakciók díjszabása minden esetben jóval kedvezőbb a bankfiókban leadott papír alapú megbízásokhoz képest. A DirektNet szolgáltatás igénybevétele minden számlacsomagban díjmentes.
Hogyan igényelhető a DirektNet Internetbank szolgáltatás, ha NEM rendelkezem Raiffeisen bankszámlával?
Kérjük, keresse fel az Önhöz legközelebbi Raiffeisen bankfiókot. |
|
A várakozás elkerülése érdekében, kérjük, foglaljon előre időpontot. Ide kattintva foglalhat időpontot. |
|
A számlanyitáshoz szükséges dokumentumok: személyi igazolvány, lakcímkártya. |
|
Válassza számlacsomagjaink közül az Önnek legkedvezőbbet. | |
A számlanyitással egy időben igényeljen DirektNet internet banki hozzáférést. | |
A DirektNet aktiválásához egyszer használatos aktiváló kódot küldünk SMS-ben az Ön által megadott mobiltelefonszámra. |
Hogyan igényelhető a DirektNet Internetbank szolgáltatás, ha rendelkezem Raiffeisen bankszámlával?
Kérjük, töltse ki az Űrlapok között található igénylőlapot, és küldje be az alábbi címre: |
|
Személyes ügyintézéshez kérjük, keresse fel az Önhöz legközelebbi Raiffeisen bankfiókot. | |
A várakozás elkerülése érdekében, kérjük, foglaljon előre időpontot: Ide kattintva foglalhat időpontot. |
|
Az igényléshez szükséges dokumentumok: személyi igazolvány, lakcímkártya. |
|
Beállítjuk a szolgáltatást, melyről SMS tájékoztatást küldünk. |
Mi történik, miután beadtam igénylésemet?
Az Igénylőlap leadása után rendelkezésére bocsátjuk a DirektNet használatához szükséges Direkt Azonosítót és az egyszer használatos Direkt PIN kódot (amennyiben postai úton küldte be az igénylőlapot, abban az esetben postázzuk Önnek a szükséges azonosítókat, illetve kiküldjük az aktiváló PIN kódot a megadott mobiltelefonszámra). A kóddal a szolgáltatást aktiválni kell, és ezt követően bármikor használhatja az internet bankot.
Aktiválás, bejelentkezés
Hogyan tudok bejelentkezni a DirektNetbe?
A DirektNet Internetbank rendszer a www.raiffeisen.hu honlapon az "Internetbank Belépés" gombján keresztül érhető el. A megjelenő új ablakban a belépéshez meg kell adnia 8 jegyű Direkt Azonosítóját és megnyomni a "TOVÁBB" gombot. Ezt követően megjelenik a "Jelszó" mező, ahova az aktiválás során az Ön által megadott jelszót kell beírni és rányomni a "KÓD KÉRÉSE" gombra.
Amennyiben először veszi igénybe a rendszert, a szolgáltatást aktiválni kell.
Megkötöttem a szerződést, mégsem tudom igénybe venni a szolgáltatást. Mit tegyek?
Az első bejelentkezéskor aktiválni kell a szolgáltatást. DirektNet aktiválás a www.raiffeisen.hu főoldalán az "Internetbank Belépés" gomb megnyomása után megjelenő új ablakban a DirektNet aktiválás fülön kezdeményezhető.
Hogyan tudom aktiválni a DirektNetet?
A DirektNet aktiválás a www.raiffeisen.hu főoldalán az "Internetbank Belépés"gomb megnyomása után megjelenő új ablakban a DirektNet aktiválás fülön lehetséges. A DirektNet aktiváláshoz a nyolcszámjegyű Direkt Azonosító és a négyszámjegyű DirektNet aktiváló PIN kód szükséges (amit a banknál bejelentett mobiltelefonszámra küldünk).
Az adatok megadása után egy tetszőleges, minimum nyolc karaktert, legalább egy kis- és nagybetűt és egy számjegyet tartalmazó jelszót válasszon (pl. Zb41@kxk), amely lehetőség szerint tartalmaz speciális karaktert is (pl. &; @; *; $; _; #; :; +; !; "; %; '; (; ); >; <; {; }; =; ?; [; ]; ~). A jelszó nem tartalmazhat ékezetes betűt.
Jelszó, biztonság
Milyen jelszót válasszak?
Minimum nyolc karaktert, legalább egy kis- és nagybetűt és egy számjegyet tartalmazó jelszót válasszon (pl. Zb41@kxk), amely lehetőség szerint tartalmaz speciális karaktert is (pl. &; @; *; $; _; #; :; +; !; "; %; '; (; ); >; <; {; }; =; ?; [; ]; ~).
A jelszó nem tartalmazhat ékezetes betűt, valamint a legutóbb használt 12 jelszó nem adható meg újra.(Lehetőség szerint ne kedvenc háziállata nevét és egy sorszámot adjon meg jelszónak). Az ilyen jelszó megjegyzése nehezebb, ugyanakkor nagyobb biztonságot nyújt.
Hogy tudok jelszót változtatni?
Lépjen be a DirektNetbe, és az Ügyintézés/Beállítások/Jelszóváltoztatás menüpontban adjon meg új jelszót.
Milyen gyakran kell megváltoztatnom a jelszavamat?
A szolgáltatás aktiválásakor megadott jelszavát 365 naponta kötelező megváltoztatnia, ezt a rendszer automatikusan kéri. Természetesen lehetőség van a jelszó gyakoribb megváltoztatására is, a biztonság érdekében. Ezt az Ügyintézés/Beállítások/Jelszóváltoztatás menüpont alatt teheti meg.
Elfelejtettem a jelszavam. Mit tegyek?
Egyszer használatos DirektNet aktiváló PIN kódot kell igényelnie. Új aktiváló PIN-t a 06-80-488-588-as telefonszámon a 2-4-es menüponton, sikeres beazonosítás után, vagy a bankfiókban kérhet.
Amennyiben Ön a Direkt Azonosítóját is elfelejtette, kérjük, fáradjon be bankfiókjaink egyikébe, ahol személyes iratai alapján beazonosítják Önt, és új Azonosítót kap munkatársunktól.
Többször rossz jelszót adtam meg, és nem tudok belépni a rendszerbe.
Amennyiben többször hibás jelszót ad meg, az Ön biztonsága érdekében a DirektNet 24 órán át nem használható. Ha mégis szeretne belépni a rendszerbe, a DirektNet aktiváló PIN kód segítségével újra aktiválhatja a szolgáltatást, és új jelszót választhat.
Többször is próbáltam bejelentkezni, de a rendszer nem enged belépni, hibaüzenetet kapok. Mit tegyek?
Kérjük, ellenőrizze, jól gépelte-e be az azonosítóját és jelszavát. Amennyiben többször hibás jelszót ad meg, az Ön biztonsága érdekében a belépés aznapra felfüggesztésre kerül. Ha szeretne belépni a rendszerbe, a DirektNet aktiváló kód segítségével újra aktiválhatja a szolgáltatást és új jelszót választhat.
Miért érdemes DirektNet belépési SMS értesítést igényelni?
A DirektNet belépési SMS értesítő szolgáltatással azonnal értesítést kaphat minden sikeres és sikertelen belépési kísérletről, amelyet az Ön Direkt Azonosítójával hajtanak végre. A szolgáltatás igénylésére, módosítására vagy törlésére kizárólag a DirektNeten az Ügyintézés /Számlatulajdonos adatai menüpont alatt van lehetőség. A szolgáltatás díjait megtalálja a Bank kondíciós listájában!
Az alábbi Raiffeisen DirektNet tranzakciókról küldünk automatikus üzenetet:
- Sikeres belépés
- Sikertelen belépési kísérlet
- 3. sikertelen belépési kísérlet - a szolgáltatás elérésének aznapra történő felfüggesztése, valamint a szolgáltatás törlése.
Mi garantálja a biztonságos internetes bankolást?
A netbankolás nemzetközileg elismert, SSL technológiával védett, titkosított csatornán történik. A titkosításhoz szükséges kulcsot a Raiffeisen Bank számára a hazánkban elismert biztonsági tanúsítványkiadó, a NetLock Kft. hitelesítette. A Bank tűzfalrendszere a legmagasabb biztonsági szintet nyújtja. A rendszerbe időkorlátot építettünk be. Amennyiben a DirektNet szolgáltatást 5 percnél hosszabb ideig nem használja, a rendszer automatikusan kilépteti Önt. Annak érdekében, hogy nyomon követhesse a DirektNet használatát, minden egyes sikeres bejelentkezéskor, az értesítéseket felsoroló ablakban ellenőrizheti utolsó sikeres bejelentkezésének időpontját. Az átutaláshoz SMS-aláírás szükséges. A pénzügyi tranzakciók folyamatos ellenőrzéséhez Mobil Banking szolgáltatás is igényelhető. Olvassa el a DirektNet biztonságos használatával kapcsolatos ajánlásunkat!
SMS-aláírás, Mobil-token
Mikor kell használnom az SMS-aláírást?
Elektronikus megbízás(ok), pl. utalás(ok) jóváhagyásához egyszer használatos jelszót küldünk Önnek SMS-ben bankunk nyilvántartásában megadott mobilszámára. A képernyőn az SMS-jelszó bevitelére szolgáló mezőbe kell a kapott jelszót beírni. A kapott SMS csak az adott megbízás(ok)hoz érvényes. Lehetőség van a megbízások csoportos aláírására is.
Milyen telefonszámra kapom az SMS-jelszót?
Az aláírási jelszót tartalmazó SMS-t bankunk nyilvántartásában korábban megadott mobiltelefonszámra küldjük. A rendszerünkben nyilvántartott telefonszám az Ügyintézés/Beállítások/SMS aláíráshoz használt telefonszám menüpontban ellenőrizhető. Amennyiben rendszerünkben több mobiltelefonszám van rögzítve, lehetősége van kiválasztani az Önnek legmegfelelőbb számot. Az első utalásnál felajánljuk Önnek a nyilvántartásunkban szereplő mobiltelefonszámokat. Válassza ki a legördülő menüből a megfelelő mobiltelefonszámot, és rövid időn belül elküldjük az aláírási jelszavát telefonjára.
Lehet-e egy SMS-sel több megbízást is aláírni?
Igen, egy SMS-aláírással több átutalást is aláírhat, hogy ne kelljen minden egyes megbízáshoz egyenként SMS jelszót kérni.
A rendszer minden egyes átutalás véglegesítésekor megkérdezi, hogy szeretné-e a megbízást aláírni, vagy további megbízásokat kíván rögzíteni. Az utóbbi opciót választva a megbízás bekerül a "Rögzített megbízások" közé "aláírásra váró" státusszal. Ha ilyen módon az összes megbízást felvitte a rendszerbe, a Számlainformáció/Rögzített megbízások menüpontban a rögzített megbízásokat kijelölve egyetlen SMS jelszóval aláírhatja.
Mi az a Mobil-token?
A Mobil-token a myRaiffeisen mobilapplikációba beépített magas biztonságú hitelesítési eszköz. Használatával egyszerűen és gyorsan léphet be (PIN kóddal, vagy ujjlenyomattal és iOS készüléken akár arcfelismeréssel) a DirektNet internetbankba és a myRaiffeisen Mobilapplikációba, valamint jóváhagyhatja megbízásait, tranzakcióit.
Mobil-token a biztonságosabb hitelesítési mód
Ha a myRaiffeisen Mobilapplikációban aktiválja az új hitelesítési módot, a Mobil-tokent, akkor az internetbanki belépéshez és a tranzakciók aláírásához akár ujjlenyomat vagy iOS eszközökön arcfelismerő (biometrikus) azonosítást is használhat.
A Mobil-token a myRaiffeisen Mobilapplikációba beépített magas biztonságú szoftveres hitelesítési mód.
Tudjon meg többet a Mobil-token aktiválásáról és használatáról a gombra kattintva!
Megnézem, hogy működik a Mobil-token?
Tranzakciók
Honnan tudom meg, hogy megbízásom teljesítésre került-e?
A sikeres tranzakció lezárását a "visszaigazoló" képernyőn láthatja, valamint a Számlatörténetben megtekintheti azt.
Hol nézhetem meg a tranzakcióimat?
A számlához tartozó tranzakciókat a számla melletti "Számlatörténet" gombra kattintva, vagy a Számlainformáció/Számlatörténet menüpont alatt tekintheti meg.
Hogyan tudom kinyomtatni a szükséges információkat?
A bankszámlákra vonatkozó adatok és a DirektNeten végzett tranzakciók a Számlatörténet menüpontban a " Részletek" gombra kattintás után megnyíló ablakban, a "Nyomtatás" gombra kattintva kinyomtathatók.
Lehet interneten csekket befizetni?
Átutalás/Befizetés/Csekkbefizetés menüponton befizetheti csekkjeit, ami pénzügyi átutalásként teljesül.
Későbbi időpontra is megadhatok átutalási megbízást?
Értéknapos megbízással a fizetési határidő előtt megadhatja átutalási megbízását, illetve "feladhatja" csekkjeit elkerülve az esetleges késedelmet anélkül, hogy az összeg idő előtt átutalásra kerülne.
Lehet-e külföldre utalni DirektNeten keresztül?
Igen, külföldre irányuló átutalási megbízást is lehet adni DirektNeten.
Ha már másodszorra ugyanoda utalok, újból ki kell töltenem a teljes átutalási űrlapot?
Abban az esetben, ha a DiretkNeten elmenti a kedvezményezettet, akkor a DirektNet automatikusan elmenti korábbi öt átutalásainak adatait a mentett kedvezményezetthez. Ha olyan kedvezményezettnek szeretne utalni, akinek korábban már utalt, a megbízási űrlapon megjelenik a "Korábbi utalás adatainak beöltése" gomb. A gombra kattintva a korábbi utalási adatmezői kitöltődnek a korábbi utalás adataival, amiket a betöltés után még módosíthat.
Hogyan lehet rendszeresen ismétlődő, automatikus átutalásokat beállítani?
Az Átutalás, devizaváltás/Állandó átutalás menüponton keresztül adhat megbízást rendszeresen ismétlődő, fix összegű átutalásokra. Az állandó átutalásokat módosíthatja, és törölheti is, valamint megtekintheti a megbízások részleteit is.
Saját számlámra is tudok utalni?
Igen, saját számláira is megadhat eseti átvezetést, vagy akár állandó átutalást, így például akár automatikusan növelheti havi rendszerességgel a megtakarítási számláján lévő összeget.
Mi történik, ha nincs elég pénz a számlámon akkor, amikor az állandó átutalásnak meg kellene történnie?
Ha az állandó átutalás fedezethiány miatt nem tud teljesülni, akkor a Raiffeisen Bank a későbbiekben újra megpróbálja teljesíteni a megbízást. Mindaddig naponta kétszer megkíséreljük elindítani az átutalást, míg az összeg átutalható nem lesz - de mindezt csakis a következő esedékesség előtti banki napig tesszük.
Mi történik, ha nincs elég pénz a számlámon, amikor a csoportos beszedésnek meg kellene történnie?
Ekkor ennek az összegnek a beszedése fedezethiány miatt meghiúsul. Erről figyelmeztető üzenetet kap, amit a DirektNet fejlécében az "Értesítések" linkre kattintva megtekinthet. Azzal kapcsolatban, hogy az érintett szolgáltató ezt az elmaradt tételt mikor próbálja az Ön számlájáról újra leemelni, a szolgáltatótól kaphat felvilágosítást.
Hogyan juthatok hozzá a lekötött betétem összegéhez?
DirektNeten a legtöbb betét azonnal feltörhető. Betétfeltöréséhez válassza a Betét/Betétek feltörése menüpontot.
Kaphatok-e értesítést a bankkártyámat és számlámat érintő tranzakciókról?
Mobil Banking szolgáltatásunkkal SMS értesítéseket kaphat a bankkártyáit, illetve folyószámláit érintő valamennyi tranzakcióról. A szolgáltatást online is igényelheti az Ügyintézés/Igénylések /Mobil Banking menüpontban.
Bankszámlakivonat elektronikusan
A papír alapú bankszámlakivonat helyett válassza az elektronikus kivonatot!
Raiffeisen DirektNeten a "Számlakivonatok" menüpontban 12 hónapra visszamenőleg lekérdezhetőek a forint- és deviza bankszámlakivonatok PDF formátumban. Az elektronikus kivonat formailag és tartalmilag megegyezik a levélben küldött, papír alapú kivonattal, azonban nem minősül a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény szerinti számviteli bizonylatnak.
Amennyiben kivonatát elektronikus úton kívánja a jövőben megtekinteni, ne felejtse el a postán küldött papír alapú kivonatát lemondani.
Ezt a következő csatornákon teheti meg:
- a Bank telefonos ügyfélszolgálatán a Raiffeisen Direkten (+36-80-488-588) keresztül, illetve
- bármelyik bankfiókunkban.
Az elektronikus számlakivonat további előnyei:
- elektronikus, bármikor gyorsan és kényelmesen elérhető
- ingyenes szolgáltatás
- környezetkímélő megoldás
- igény esetén az utolsó 12 hónap papír alapú kivonatát bankfiókjainkban díjmentesen a rendelkezésre bocsátjuk.
Tegyen a környezetért!
Papír alapú kivonatának lemondásával saját környezetét is védi, hiszen az elektronikus kivonat igénybevételével kevesebb papír kerül felhasználásra, amellyel fák kivágását előzhetjük meg. Óvjuk együtt a természetet!
Technikai információk
Mikor érhető el az Internetbank?
A rendszer az év minden napján, 24 órán keresztül elérhető. Az esetleges rendszerkarbantartásokról előre tájékoztatást adunk honlapon a HÍREK, KÖZZÉTÉTELEK között.
Milyen számítógépre, böngészőre van szükség a DirektNet használatához?
A DirektNet Internetbank szolgáltatás az alábbi böngészőkre optimalizált:
Microsoft Internet Explorer 9+ (http://www.microsoft.com/windows/ie/downloads/default.asp )
Opera 24+ (http://www.opera.com/)
Mozilla Firefox 32+ (http://www.mozilla.com/hu/)
A böngészőkben kérjük, hogy engedélyezze a javascript futtatásának lehetőségét, mivel többek között kliens oldali scriptek segítségével tesszük lehetővé, hogy Ön gyorsabban és kényelmesebben intézhesse pénzügyeit.
Használat közben "kidob" a rendszer, újra be kell jelentkeznem. Mi a teendő?
Amennyiben a DirektNet szolgáltatást 5 percnél hosszabb ideig nem használja (a böngésző ablak inaktív, vagy nem történik benne aktív művelet), akkor a rendszer biztonsági okokból automatikusan kilépteti Önt a Raiffeisen DirektNet bejelentkezési oldalára.
Fogalomtár
Mi a DirektNet és miért érdemes használnom?
A DirektNet a Raiffeisen Bank Internetbanki felülete.
Azért érdemes használni, mert sorban állás nélkül, bármikor biztonságosan intézheti pénzügyeit:
- bárhonnan, bármikor megnézheti bankszámlája aktuális egyenlegét,
- nemcsak időt, hanem pénzt is megtakaríthat a kedvezőbb díjak miatt,
- többek között, átutalásokat, betétlekötést indíthat, devizát válthat azonnali árfolyamon.
Mi a myRaiffeisen Mobilapplikáció és miért érdemes használnom?
A myRaiffeisen mobilapplikáció a Raiffeisen Bank mobil alkalmazása.
Azért érdemes használni a myRaiffeisen mobilapplikációt, mert
- telefonján eléri a leggyakoribb internetbanki funkciókat,
- biztonságos: a banki funkciókat a Raiffeisen DirektNet Azonosítójával és a Mobil-token PIN kódjával vagy ujjlenyomattal, illetve iOS készüléken akár arcfelismeréssel is használhatja,
- ingyenes, bármikor letöltheti telefonjára.
Mi a SWIFT kód?
A SWIFT kód (külföldi terminológiában "SWIFT BIC", "SWIFT-code", "BIC") a kedvezményezett bankjának beazonosítására szolgáló 8 vagy 11 karakterből álló kódsor. Például a magyarországi Raiffeisen Bank SWIFT kódja: UBRTHUHBXXX.
Mi az IBAN formátumú számlaszám?
Az IBAN az Európai Unió államaiban bevezetésre került egységes nemzetközi bankszámlaszám rendszer. Az IBAN számlaszámot használó országokba indított utalás esetében a partner számlaszámát IBAN formátumban célszerű megadnia. Amennyiben az átutalási megbízáson helytelen, vagy nem IBAN formátumú számlaszám kerül feltüntetésre az IBAN-t alkalmazó, európai célországba irányuló deviza átutalási megbízáson, úgy előfordulhat, hogy a partner bank a megbízást visszautasítja, vagy a manuális beavatkozás szükségessége miatt, a feldolgozás költségeire hivatkozva extra díjtételt számít fel, melyet az átutalást indító számlatulajdonosnak kell megfizetnie.
A magyar szabvány szerinti IBAN 28 jegyből áll, amelyből:
Az 1-2. karakter az országkódot jelöli.
A 3-4. karakter egy képzett ellenőrzőszám.
Az 5-28. karakteren a belföldi pénzforgalmi jelzőszám található. Ennek hossza országonként és bankonként eltérő lehet.
Példa: HU12 1234 5678 1234 5678 1234 5678
Mi a különbség a SWIFT kód és az IBAN számlaszám között?
Fontos különbség tehát a SWIFT kód és az IBAN számlaszám között, hogy amíg egy banknak mindig ugyanaz a SWIFT kódja (bankszámla-számtól függetlenül), addig minden számlatulajdonosnak más és más IBAN számlaszáma van.
Hova fordulhatok, ha egyéb kérdésem van?
Kérdéseit, ötleteit szívesen fogadjuk! Írjon nekünk, vagy hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a +36-80-488-588-as számon!